WEB ANALYTICS
WEDNESDAY

Copenhagen 11. april

Book nu

#WAWCPH

Missa inte Danmarks största gratis analytics event

Web Analytics Wednesday är ett internationellt nätverksevent, som samlar digitala analytiker och marketing personer till föreläsningar från digital och marketing profiler från både Danmark och utlandet. IHH Nordic har sedan 2007 regelmässigt arrangerat WAW i Köpenhamn, och från år till år arrangerat det i Århus och i utlandet.

Kom med till en kväll med de stora talarna från hela världen, samlat med cases och trender från online och analytics branschen. Lär dig mer om hur ni kan få mer värde från en online.data, utvidga ditt närverk och möt branschkollegorna över en öl och en god bit mat.

Tidigare keynote-föreläsare är bland annat Mike “ipullrank” King, Eric Peterson, Clancy Childs, Jeff Saur, Chris Goward, Craig Sullivan, John Ekmann och Simo Ahava

Review av WAW CPH 21. februari 2018  

Se information från vårt senaste WAW, kvällens talare och deras presentationer.  Läs mer här

Nästa WAW: 11. April 2018

Kom med till en kväll med stora föreläsare från Danmark och utlandet, cases och trender från online och analytics branschen.

Lär dig hur ni kan får mer värde från er online data, utvidga ditt nätverk och möt dina branschkollegor över en öl och en bit mat.

Det är gratis att delta. Anmäl dig redan idag!

Det får du ut av att delta på WAW

  •        Du utvidgar ditt nätverk
  •        Du lär dig om den senaste utvecklingen inom analytics
  •        Du blir inspirerad av spännande och relevanta case
  •        Du lär dig nya möjligheter inom web analytics

Keynote-talare

Alla föreläsningar är på engelska

Rob McLaughlin

Rob McLaughlin

Digital Analytics Expert - SKY

Rob McLaughlin (UK)

Rob McLaughlin är Head of Digital Analytics i Sky och är en välkänd ledare inom data och analys. Som både visionär och pragmatiker skapar Rob lösningar, som blandar etablerade affärsverksamheter med de senaste digitala teknikerna. Rob har både arbetat som konsult och in-house, och har därmed erfarenhet inom hur företag kan använda data för effektivisering och växt i många olika situationer.

Omnichannel personalisering och digital data har inget eget värde

Digitala kanaler ger företag möjlighet för att idenficera kunder och anpassa kundupplevelsen. Men vad finns det för möjligheter när det kommer till personalisering? Vilka risker finns det med en dålig personalisering? Rob kommer visa hur han har jobbat med Sky, och bjuder på både utmaningar och succéhistorier. Det blir en föreläsning om hur en etablerad organisation omfamnade relevans och kundorientering för att nå sina mål.

Laura Sayag

Laura Sayag

E-commerce - L’Occitane

Laura Sayag (CH)

Laura Sayag arbetar för L’Occitanes e-handel. Hon har tidigare arbetat med den fanska FMCG giganten Group Casino, som marknadsförings analytiker, och har internationell erfarenhet från Frankrike, Spanien och Schweiz. Laura har en master i Produkt Marketing från Burgundy School of Business.

L’Occitane är ett internationellt brand, som är känt för sina kropps-, ansikts- och doftprodukter. L’Occitane etablerades 1976 och distrubuerar både online och genom etablerad detaljhandel, och har fått ett genombrott genom optimering av e-handels upplevelsen – specielt på mobila enheter. Med data från ContentSquare-teknologin har L’Occitane identifierat metoder för att optimera engagement och reducera friktion online, vilket har resulterat i en 15% ökning av sälj genom mobila enheter.

Črt Podlogar

Črt Podlogar

Analyst och föreläsare

Čtr Podlogar

Črt har flera års internationell erfarenhet inom e-commerce, online affärsutveckling, digital marknadsföring och marketing automation project managemnt. Desutom har Črt erfarenhet av integration av CRM/ERP och integration av marketing/business/technical workflows och automatiseringsprocesser.

Den analytiska återvändsgränden – vad gör man?

I vissa situationer kan rena tal och mängder av data om användaren och dess beteende inte säga så mycket om de faktiska handlingarna och åtgärderna du kan arbeta med. Ett problem som många står framför, är fel slags data, och det finns många orsaker – tex. En dålig förståelse av teori och analytiska begrepp, fel i implementeringen, eller missförstånd eller fel förståelse av användarbeteende på hemsidan. Črt kommer dela med sig av case och ge exempel på hur vanliga fel i vårt analytiska tillvägagångssätt kan lösas.

Marta Florentyna Saratowicz

Marta Florentyna Saratowicz

Senior Web Analytics Specialist

Marta Florentyna Saratowicz (IIH Nordic)

Martas digitala resa startade för sex års sedan i Sevilla, Spanien, då hon arbetade med digital marknadsföring för den nicahade spanska flamingo kulturen. Marta är en äkta IIH specialist och arbetar idag med flera ledande internationella företag. Hennes expertis är inom webbanalys och strategisk implementering, för att möjliggöra en bredare datainsikt tvärs över marketing-och sälj avdelningar.

Med sin kreativa och intuitiva talang använder Marta datavisualisering till storytelling, som kan hjälpa kundens stakeholders få en bättre förståelse för de möjligheter och utmaningar som de står inför när det kommer till data. Med erfarenhet från Spanien, Dubai och många av Danmarks ledande företag, kommer Marta dela med sig av sina erfarenheter av att arbeta med datavisualisering i en tvärkulturell miljö.

Anders Dalgaard

Anders Dalgaard

Head of Customer Success - TwentyThree

Anders Dalgaard

Som Head of Customer Success hos TwentyThree arbetar Anders Dalgaard tätt tillsammans med några av Nordens ledande brands med video marketing startegi. Under de senaste 5 åren har Anders varit ledande inom videomarknadsföring, och har hjälp TwentyThrees kunder förstå data från video, för att kunna ta beslut om innehållsproduktion och optimera sin videoproduktion. Data-driven video case har börjat bli större, tydlig engagement data för video på alla platformar är nu ett must för alla TwentyThrees kunder.

Video Analytics utveckling

Online video stiger, och kommer fortsätta att växa. Data från video kan ge djup insikt och förståelse för vilka historier som engagerar kunder och potentiella kunder. Användning av videodata kan intebara hjälpa med att inspirera kunde, utan kan också reducera kostanbder som kommer med att skapa, planera och producera det perfekta innehållet.

Medan onlineanalys blir mer och mer modernt, är videoanalys fortfarande i en tidig fas, i relation till rapportering och integrering av videodata. Anders kommer presentera konkreta cases, där han visar hur videoanalys kan användas och hur framtiden ser ut för videoanalys.

Event Partners

Fäljande företag är med och  gör Web Analytics Wednesday till ett gratis event med internationella föreläsare, mat, dricka och god stämning.