TEKNOLOGI

Teknologi är en del av vårt DNA

Realisera er digitala potential

Teknologi är en del av vårt DNA, och det är essentiellt att du väljer den rätt teknologin för att ni ska kunna realisera er fulla digitala potential, och få mest möjliga värde från er investering. Därför arbetar vi alltid med den senaste och bästa teknologin. Samtidigt utvecklar vi våra egna verktyg och applikationer, som kan optimera vårt arbete, och våra kunders digitala närvaro.

Vi hjälper er med att välja den teknologi som passar bäst för er organisation och ambitioner. Samtidigt hjälper vi er med den rätta uppsättningen, träningen och utvecklingen som behövs för att teknologin ska kunna skapa succé.

Läs mer om vår teknologi och de system vi är partner med härunder.

Steen Rasmussen

Digital Strategist & Senior Partner

steen@iihnordic.com
+46 10 888 54 45

Machine learning

Vill du bli en del av framtiden och använda data för att förutse vad som kommer hända?

Många pratar om det, få vet vad som kommer hända och väldigt få kan utföra det. Machine learning handlar kort och gott om att aktivera data genom att använda intelligenta algoritmer, om kan lära sig av sig själva. Därigenom kan du genom att använda Machine Learning bl.a. göra förutsägelser för dina kunders preferenser och baserat på det optimera din verksamhet. Vi har bl.a använt vår machine leanrning produkt och kompetenser till följande case:

  • Förutsägelse av marknadsutveckling för standardvaror, vilket ledde till ett EBITDA impact på 5-10% på ett år genom optimering av procurement funktioner.
  • Förutsägelse av användarens beteende på eCommerce sidor för att optimera load speed, vilket ledde till en 30% ökning av omsättningen från berörda kunder.
  • Förutsägelser för väghändelser (bl.a. trafikolyckor) över hela Danmark för att sänka respons- och transporttid.

Vi är ledare i machine learning marknaden och man modifiera vår teknologi för att stödja er organisation och behov. Kontakta oss för att komma igång med att optimera er organisation och skapa värde för kunderna.

Loadspeedoptimering med machine learning

Med intelligent användning av data kan vi förutse vart användarna har tänkt sig att klicka. Genom att pre-load sidan som vi antar att de kommer klicka på, kommer användaren uppleva, att hemsidan laddar snabbare, och får därmed en bättre upplevelse på er hemsida.

En snabb load-speed har en direkt påverkan på ditt företag – vid endast 1 sekund långsammare loadhastighet faller konverteringen vanligtvis med 20%. Vid 2 sekunder faller konverteringarna med 35%, och då är det inte svårt att förstå hur viktigt loadspeed är för er.

Vi har utvecklat en machine learning engine, som med hjälp av Google Analytics eller Adobe data kan göra förutsägelser för varje unik besökares beteende.

Med hjälp av ett litet script analyserar vi er data och kan på daglig basis se, hur precis vår enginge träffar. Det tar vanligtvis 3-6 veckor, beroende på hur stor er website är, för vår engine att samla in data och för att kunna göra bra förutsägningar. Därefter fortsätter maskinen att samla in och analysera data, och blir smartare och gör bättre förutsängingar för varje dag.

Markant förbättrad load speed med machine learning

Visitdenmark har upplevt en load speed-förbättring på hela 40% över hela sin web sida, och på vissa sidor är resultat så högt som 75%. Detta har haft en postiv effekt på deras konverteringat i alla åtta land som de arbetar i.

Searchmetrics

Searchmetrics är världens bästa SEO-verktyg – och är blivit kårat som det de senaste 3 åren. Inget annat SEO verktyg ger en så komplett data, och ger så många anvisningar inom både text, teknik och länkar. Searchmetrics berättar precis vad som behövs göras för att er sida ska kunna få en topplacering och få mer organisk trafik, för att ni ska kunna arbeta mer effektivt och få bättre resultat.  IIH Nordic är en största Searchmetric partnern i Norden, och vi är de enda med den högsta certifieringen, Safircertifieringen. Vi hjälper er med allt från uppsättning till träning och löpande utveckling. Vi håller er löpande uppdaterande om nya uppdateringar och nya möjligheter inom Searchmetrics, och vi fungerar som ert bollblank för frågor och funderingar.

Searchmetrics Sapphire Partner

Google Analytics 360

Låt årets analytics hus hjälpa er med att uppgradera er Google Analytics tracking för Google Analytics 360 Premium. Vi är specialister i att säkra att ni får fullt värde från er uppsättning och täcker allt från datastrategi, till BigQuery, KPI’er, korrekt och avancerad uppsättning, användning av intelligenta plug-ins och träning. Vi hjälper er även med att säkra att det finns en tydlig förankring i organisationen, att utveckla dashboards för att enkelt kunna se resultaten, och användning av machine learning och AI för framtida användning.

Google Analytics 360 Suite

Google 360 Suite

360 Suiten från Google är ett verktyg inom digital marknadsföring som tillsamans utgör Google Enterprise Marketing Martech stack, som skapar en utgångspunkt för en sammanhängande datadriven online marknadsföring. Utöver Google Analytics innehåller Suiten även Google Tag Manager 360, A/B testverktyget Google Optimize 360, frågeformulär verktyget Google Survey 360, datavisualiseringsverktyget Google DataStudio 360 och Google Attribution 360

Google Analytics 360 Suite

Få ett enterprise tag management-system som styr alla era integrationer, scripts och överensstämmer med GDPR. IIH Nordic är en certifierad partner och hjälper stora danska och internationella företag med att få maximalt värde från er data med hjälp av Tealium. Tealium är för de ambitiösa, som kan IT-problemställningar, som inte blir lösta och kostar. Som certifierad partner kan vi säkra att allt från träning till uppsättning, användning av systemet och sparring och rådgivning, för att ni ska kunna få maximalt värde från er investering.

Tealium kräver många olika kompetenser, som vi kan hjälpa er med – både tekniskt, affärsmässigt, strategiskt m.m. Det betyder att du, genom att ha IIH på sidlinjen, ser till att du ständigt upplever momentum och optimering i användning av systemet.

Google Marketing Platform, tidigare kallad DoubleClick, är Googles dedikerade enterprise Adserving-platform, som hjälper dig med att hålla koll på dina digitala marknadsföringsaktiviteter, med allt från display, till remarketing – gärna i tätt samarbete med er analytics-data.

 Med hjälp av en kombination av ett effektivt gränssnitt och tillgång till stort sett alla kanaler, får du en samlad överblick över både aktiviteter och resultat i ett system.

Google Marketing Platform är ett av världens mest utbredda Adserving-system och används av större verksamheter, som behöver ett operationellt verktyg som säkerställer optimal användning av marknadsbudgeten.

Optimizely är ett av de ledande verktygen inom A/B splittest. Ha två versioner av samma sida och låt dem jämnföras mot varandra, för att kunna jämföra deras resultat.

Under sommaren 2015 gick Optimizely från att endast fokusera på A/B  test, splittest och multivariate testlösningar till att utveckla sin portfolio med ett enterprise verktyg, som är ett tillgängligt och avancerat personaliseringsverktyg, som körs på samma driftsäkra interface som deras erkända testingmotor.

IIH Nordic är en Optimizely Solution Partner, och hjälper våra kunder med att implementera Optimizely, skapa och sätta upp test.

Digital konkurrensanalys

Vad gör era konkurrenter, vart är vi bättre än dem, och vart gör andra bättre än oss? Vilka verktyg använder de? Vilka kampanjer kör de? Hur ser deras organisation ut? Om marknaden stiger, stiger vi mer eller mindre än genomsnittet, eller följer vi bara med i utvecklingen?

Detta är frågor som du löpande kan få svar på med hjälp av vår digital competitor insight tool. Med en sammansättning av mer än 25 verktyg kan vi tillhandahålla nödvändig kunskap om konkurrenterna så att du inte reagerar, men proaktivt.

Competitor index ser bl.a. på Google search, kampanjer, lyssnar på sociala medier, ger tech insight, people insight och mycket annat, som tillsammans ger dig en ovärderlig inblick, och överblick över era konkurrenter.

Google Analytics-plugin

Utöver kärnfunktionerna i Google Analytics, finns det över 70 olika appar och tillägg inom visualisering, databerikelse, CRM och många andra områden, som tillsammans kan säkra att ni får en mer målriktad Analytics uppsättning, utan att det kräver omfattande programmering och utveckling.

Genom att kombinera er Google Analytics uppsättning med de rätt plugins och appar får ni snabbt rätt data med nya dimensioner, och kan få med handlingsorienterade rekommendationer.

AdWords-automation 2.0

Skruva automatiskt upp eller ner på era bud för att uppnå den idiella placeringen, pause annonser som inte ger resultat, eller sänd ett e-mail till dig själv om en kampanjs budget närmar sig sitt slut.

Automatiserings-robotics säkrar att ni inte betalar överpris genom att följa de dagliga, vecko- och månadsvisa prisfluktuationerna med hänsyn för faktorer så som t.ex. Väderdata och konkurrenters aktivitet. Automatiserad AdWords-optimering säkrar optimal performance och ökar ROI för er AdWords budget med mindre manuellt arbete.